مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 18:372022-08-27بين الملل

نقض چند باره آتش بس یمن؛ ائتلاف سعودی یک کشتی سوخت یمن را توقیف کرد


سخنگوی رسمی شرکت نفت دولت نجات ملی یمن خبر داد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، یک کشتی حامل گازوییل یمن را توقیف کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عصام المتوکل سخنگوی رسمی شرکت نفت دولت نجات ملی ) گفت که ائتلاف سعودی، کشتی تیارا را که حامل سوخت گازوییل است، توقیف کرده است؛ هر چند که این کشتی، از سازمان ملل مجوز ورود دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه این اقدام ائتلاف سعودی، نقض عمدی آتش بس یمن است، گفت که سازمان ملل هم برای  جلوگیری از این دزدی دریایی، هیچ اقدام مثبتی نکرده است.

سخنگوی رسمی شرکت نفت دولت نجات ملی در پایان تأکید کرد که با احتساب این کشتی، ائتلاف سعودی، چهار کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرده است.

این در حالی است که دولت صنعاء می گوید کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی ثروت های نفتی یمن را به سرقت می برد که 80 درصد از بودجه عمومی این کشور را پوشش می دهد.

دولت صنعاء تاکید کرده است که ائتلاف متجاوز سعودی میلیون ها بشکه نفت را توسط کشتی های غول پیکری که تقریباً ماهانه به بنادر یمن می آیند، به فروش می رساند  چیزی که در سایت های نظارت بین المللی دریانوردی دیده می شود و بیش از 12 میلیون بشکه نفت یمن از ابتدای سال جاری 2022 تا ماه ژوئن گذشته به سرقت رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقض چند باره آتش بس یمن؛ ائتلاف سعودی یک کشتی سوخت یمن را توقیف کرد

نقض چند باره آتش بس یمن؛ ائتلاف سعودی یک کشتی سوخت یمن را توقیف کرد