مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 20:022022-08-27سياسي

واگذاری غرفه های بازارچه مرزی باجگیران به کارخانه داران تضییع حقوق مرزنشینان است


سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت: غرفه های بازارچه مرزی باجگیران باید به طور کامل به مرزنشینان واگذار شود اینکه فردی از تهران دنبال این غرفه ها بوده یا کارخانه دار موجب ضایع شدن حقوق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قوچان، غلامعباس ارباب خالص عصر امروز در حاشیه بازدید از بازارچه های مرزی باجگیران در ایران و گودان در ترکمنستان اظهار کرد: پس از دو سال و نیم توقف روند فعالیت بازارچه و دیگر فعالیت های گمرکی، امروز شاهد بازگشایی مجدد این بازارچه پس از پیگیری ها و تلاش های انجام شده در حوزه وزارت امور خارجه، هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید از تجربیات، مشکلات و موانع موجود مرزی بهره گیری  و از فرصت مجدد بازگشایی مرز استفاده کرد، گفت: حدود سه سال قبل قرار بود تخفیف هایی به طرف مقابل داده و تقاضاهای کشور ترکمنستان درزمینه تبادل کالا مدنظر قرار گیرد اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

سفیر ایران در ترکمنستان با یادآوری این موضوع که ترکمنستان دارای کالای محدود بوده و ارائه کننده کالاهای خاص است، افزود: اخیراً این کشور به سمت تولیدمحوری حرکت کرده که به دنبال ایجاد واحدهای صنعتی کوچک در این زمینه است اما در حال حاضر آنچه قابل عرضه بوده همین کالاهای سبک است که باید توازن برقرار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری غرفه های بازارچه مرزی باجگیران به کارخانه داران تضییع حقوق مرزنشینان است

واگذاری غرفه های بازارچه مرزی باجگیران به کارخانه داران تضییع حقوق مرزنشینان است