مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 23:572022-08-27فرهنگي

دومین جشنواره غذاهای بومی سفره کردستان در سنندج برگزار می شود


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت«به مناسبت گرامیداشت روز جهانی جهانگردی دومین جشنواره استانی غذاهای بومی سفره کردستان در سنندج برگزار می شود.

- عقوب گویلیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج  اظهار کرد: دومین جشنواره غذاهای بومی کردستان دهم مهرماه به مناسبت گرامیداشت روز جهانی جهانگردی، در سه بخش غذاهای اصلی، پیش غذا، دسر و دمنوش با حضور مسئولان، هنرمندان، داوران و شرکت کنندگان در هتل شادی سنندج برگزار می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، شناسایی انواع خوراکی های کردستان و شناسایی آشپزهای برتر به منظور ایجاد اشتغال زایی و همکاری با رستوران های برتر استان را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: حضور در جشنواره ها و نمایشگاه ها برای ارائه غذاهای بومی استان و برنامه ریزی سفر، معرفی و ارائه غذاهای استان در تورهای گردشگری، تاسیس سفره خانه سنتی با هدف ارائه غذاهای بومی کردستان، ایجاد برندسازی خوراک در گردشگری کردستان و تطبیق و شناسایی غذاهای معرفی شده با ذائقه گردشگران و سایر ملل، از دیگر اهداف مهم این جشنواره است.

وی یادآور شد: بخش راوی گری این جشنواره در خصوص تاثیر غذاهای بومی کردستان در مهمانی های باشکوه حکومتی و قومی در مناسبت ها و رویدادهای خاص و یا برداشتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین جشنواره غذاهای بومی سفره کردستان در سنندج برگزار می شود

دومین جشنواره غذاهای بومی سفره کردستان در سنندج برگزار می شود