مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 شهریور 1401 ساعت 00:022022-08-27اقتصادي

مشکلات آثار تاریخ شفاهی از نظر میثم رشیدی


یک نویسنده حوزه تاریخ شفاهی در خصوص مشکلات این حوزه گفت: مسائل این حوزه را از دو منظر محتوای آثار و شکل، ظاهر و پیوست های رسانه ای و بازاری می توان بررسی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مستندنگاری یا تاریخ شفاهی، بخشی است که از چند سال پیش در حوزه نشر طرفداران بسیاری پیدا کرده، ولی هنوز نتوانسته به یک فرم و قالب مناسبی برسد که با حفظ اصل واقعیت، ادبیات را هم چاشنی خود کند؛ طوری که بخشی از این نوع آثار با رعایت حفظ واقعیت از ادبیات دور شده اند و صرفاً خاطره نویسی خام و بدون هیچگونه ارزش افزوده ادبی است و یا آنقدر تکنیک های داستان نویسی پررنگ است که از واقعیت و خوبی تولید نمی شوند و در عین حال به خوبی هم توزیع نمی شوند.

وی در خصوص مغفول ماندن سایر ابعاد دفاع مقدس بیان کرد: تفحص نکردن برای پیدا کردن سوژه های مختلف و عمدتاً پرداختن به سوژه هایی که خودشان می آیند تا خاطراتشان را بازگو کنند، یکی دیگر از مسائلی است که باعث شده تا بعضی از ابعاد دفاع مقدس مغفول بماند.

بنابراین نهادهایی باید برای دروازه بانی و پایش راویان مختلف در حوزه های مختلف تلاش کنند و به روایت نگاران معرفی کنند.

این نویسنده و منتقد ادبی با اشاره به کتاب سازی این حوزه گفت: کتاب سازی در هر حوزه ای ممکن است به طور طبیعی اتفاق بیفتد، اما کتاب س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات آثار تاریخ شفاهی از نظر میثم رشیدی

مشکلات آثار تاریخ شفاهی از نظر میثم رشیدی