مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 شهریور 1401 ساعت 09:022022-08-28بين الملل

جنگ اوکراین؛ عامل شعله ور شدن آتش زیر خاکستر اختلافات پاریس و لندن


باید این روزها ریشه روابط ناپایدار انگلستان و فرانسه را در جنگ اوکراین مشاهده کرد؛ جنگی که اتحادیه اروپایی را با بحران انرژی رو به رو کرده و در عین حال نشان داده این اتحادیه جدا از آمریکا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، به تیتر بسیاری از روزنامه های اروپایی تبدیل شده است.

انگلستان که این روزها همچنان درگیر مساله خروج از اتحادیه اروپایی و همچنین انتخابات درون حزبی برای تعیین نخست وزیر جدید این کشور است، به نظر می رسد چندان هم از وضعیت اداره اتحادیه اروپایی به رهبری فرانسه راضی نیست.

حجم عظیم مهاجرانی که از کانال مانش از فرانسه به سمت انگلستان می روند، دولت ضعیف جانسون و سرنوشت دولت آینده این کشور را با بحرانی جدی رو به رو کرده است.

مقامات انگلیس با اشاره به حوادث رخ داده در این کانال و مهاجرانی که جان خود را هنگام عبور از این کانال از دست می دهند، تلاش های انجام شده از سوی فرانسه برای کنترل و مهار این بحران را ناکافی می دانند، البته این تنها مساله بحرانی در روابط 2 کشور نیست.

اختلافات بر سر مهاجران، زمانی که با اختلافات درباره تجارت با ایرلند بعد از خروج انگلستان از اتحادیه اروپایی همراه می شود، تنشی جدی در روابط به وجود می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ اوکراین؛ عامل شعله ور شدن آتش زیر خاکستر اختلافات پاریس و لندن

جنگ اوکراین؛ عامل شعله ور شدن آتش زیر خاکستر اختلافات پاریس و لندن