مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 شهریور 1401 ساعت 13:072022-08-28سياسي

حکمرانی موثر منابع آب در آستانه استقرار/ صیانت از منابع آب کشور خط قرمز دولت است


در بستر سازوکار حکمرانی خوب آب، شفافیت، مشارکت و مسئولیت پذیری از جمله ارکان اصلی است که به مجموعه نظام تصمیم گیری در این حوزه کمک خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فیروز قاسم زاده امروز در نشست خبری ضمن اشاره به پیچیدگی های مطرح شده در حوزه مدیریت منابع آبی کشور و تاکید بر ایجاد واژه های نوین در این خصوص اظهار داشت: با وجود اینکه آب همواره به عنوان یک مسئله پیچیده شناخته می شود و این پیچیدگی باید با مشارکت ذی نفعان و ذی مدخلان در حوضه های آبریز مورد بررسی قرار گیرد، بنابراین شاهد ایجاد سازوکارهایی نظیر حکمرانی منابع آب هستیم.

سخنگوی صنعت آب ضمن اشاره به سازوکارهای خلق شده برای مدیریت پیچیدگی های حوزه آب گفت: عباراتی نظیر مدیریت عرضه، مدیریت تقاضا، مدیریت یکپارچه منابع آب از جمله واژه هایی است که در این رابطه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر، آخرین شکل از مدیریت که در سطح بین الملل برای مدیریت منابع آبی طرح می شود، استقرار حکمرانی خوب آب است که در کنار این مسئله، بحث مدیریت مصرف به صورت جدی پیگیری می شود.

* استقرار حکمرانی منابع آب در دستور کار دولت سیزدهم قاسم زاده با اشاره به حرکت ایران در مسیر استقرار نظام حکمرانی خوب آب گفت: ایران نیز متناسب با این تغییرات در سطح دنیا، ساختار تش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکمرانی موثر منابع آب در آستانه استقرار/ صیانت از منابع آب کشور خط قرمز دولت است

حکمرانی موثر منابع آب در آستانه استقرار/ صیانت از منابع آب کشور خط قرمز دولت است