مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 شهریور 1401 ساعت 15:522022-08-28سياسي

سیدحسن سعادت مصطفوی، منبری سرشناس تهران درگذشت


سید حسن سعادت مصطفوی عضو هیأت علمی دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) و منبری معروف تهران، امروز یکشنبه ششم شهریورماه در 86 سالگی دارفانی را وداع گفت.

- مستندی از زندگی سید حسن سعادت مصطفوی وی در هجرت موقت چهار ساله آیت الله شیخ محمدحسین ثقفی تهرانی نجفی، یک دوره خارج کفایه و یک دوره خارج محجه العلماء را از ایشان بهره مند شد.

وی چند سالی نیز در درس عرفان شیخ محمدعلی حکیم، حاضر شد.

وی در سن 30 سالگی به درجه اجتهاد در فقه و اصول نائل شد.

تدریس شرح اشارات و رسائل شیخ، تدریس از سال 1363ش، در دانشگاه های مختلف، در رشته های فقه و اصول، کلام و فلسفه و عرفان نظری، عضویت در هیأت علمی قطعی تمام وقت دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) و مدیریت گروه فلسفه و کلام اسلامی این دانشکده، تدریس شفای شیخ الرییس در حوزه علمیه قم، تدریس دو واحد فلسفه و یا عرفان در مقطع دکتری دانشکده تربیت مدرس قم، عضویت رسمی در کمیته خبرگان بدون مدرک وزارت علوم و تحقیقات فناوری و عضویت رسمی در کمیته گزینش استاد و برنامه ریزی وزارت علوم از جمله فعالیت های علمی اوست.

شرح نمط سوم اشارات و تنبیهات ابن سینا به فارسی و الهیات بمعنی الاخص در قرآن از کتب تالیف شده او و ملاحظاتی در باب حرکت جوهری، علم خدا، حل پارادکس عینیت و ذهنیت وجود مطلق با تکیه بر هستی شناسی علامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیدحسن سعادت مصطفوی، منبری سرشناس تهران درگذشت

سیدحسن سعادت مصطفوی، منبری سرشناس تهران درگذشت