مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 01:322022-08-28سياسي

وقتی نوجوان، دوستانش را به خانواده ترجیح می دهد/کلیدهای نظارت بر روابط نوجوانان


نوجوانان با مخاطرات زیادی در دوست یابی مواجه هستند.

گاه دوستی های دوران نوجوانی با مسیر زندگی و آینده بچه هایمان گره می خورد.

نقش پدرو مادر در این میان چیست ؟ والدین برای نظارت سالم بر نوع دوست یابی فرزندانشان باید نکاتی را رعایت کنند که خیلی ظریف و جزیی اما ضروری است.

- گروه زندگی ؛زهره سعیدی: از زمانی که یادم می آید همیشه پدر و مادرهایی را دیده ام که در دوران نوجوانی فرزندانشان گلایه های بی شماری از آنها داشته اند، از  گله گذاری برای بی توجهی فرزندانشان به نوجوان های زیادی هم دیده ام که از پدر و مادرهایشان گلایه دارند، هر چند شاید به اندازه والدین صحبت نمی کنند و درددلشان باز نمی شود ، چرا که سعی می کنند نقاط ضعف ارتباطی با خانواده را در جای دیگری جبران کنند.

مثلا چندی پیش نوجوان هایی را در پارک دیدم که تا نیمه های شب نشسته و با هم صحبت می کردند، وقتی نزدیک آنها رفتم و با آنها هم صحبت شدم، گلایه از والدینشان زیاد داشتند، مثل اینکه: دوستان حرف هم را بهتر می فهمند، ما خیلی چیزها را به هم می توانیم بگوییم که به پدر و مادرهایمان نمی توانیم بگوییم تا اینکه والدین مدام ما را نصحیت می کنند و رفتارهایشان خسته کننده است ! اما واقعا چرا نوجوان ها علاقه زیادی به گذراندن وقت بیشتر با دوستانشان دارند و ترجیح می دهند در حلقه دوستان باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی نوجوان، دوستانش را به خانواده ترجیح می دهد/کلیدهای نظارت بر روابط نوجوانان

وقتی نوجوان، دوستانش را به خانواده ترجیح می دهد/کلیدهای نظارت بر روابط نوجوانان