مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 07:422022-08-29بين الملل

شهر هوشمند «لاین» یا پروژه ای برای جاسوسی رژیم سعودی؟


«سابقه تیره و تار عربستان سعودی در زمینه نقض حقوق بشر، به هیچ عنوان تضمین کننده این نیست که مقام های عربستانی از اطلاعاتِ ساکنان شهر هوشمندِ لاین سواستفاده نکرده و یا حریم شخصی آن ها را نقض نکنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی، ضمن اشاره به پروژه ساخت شهر هوشمندِ لاین در عربستان سعودی که به نمادی از به اصطلاح جاه طلبی های محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تبدیل شده،  به این نکته می پردازد که این پروژه عملا زمینه های زیادی را جهت جاسوسی از ساکنان خود توسط رژیم سعودی فراهم می کند.

میدل ایست مانیتور با اشاره به وعده های مقام های سعودی مبنی بر اینکه افراد با به اشتراک گذاشتنِ اطلاعات خود در قالب شهر لاین می توانند از مشوق های مالی نیز برخوردار شوند به این موضوع اشاره می کند که هیچ تضمینی نیست که از اطلاعاتِ خصوصی افراد سواستفاده انجام نشود و در راستای اهداف و مقاصد خاص رژیم سعودی از آن ها استفاده نشود.

در عین حال این پایگاه خبری در گزارش خود به برخی دیگر از ایرادات زندگی در یک چنین شهرهایی نیز اشاره می کند.

میدل ایست مانیتور در این رابطه می نویسد: در میانه شن های صحرای شمال غرب عربستان سعودی، هزاران کارگر در حال ساختِ شهری هستند که پادشاهی سعودی ادعا می کند شبیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر هوشمند «لاین» یا پروژه ای برای جاسوسی رژیم سعودی؟

شهر هوشمند «لاین» یا پروژه ای برای جاسوسی رژیم سعودی؟