مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 08:222022-08-29سياسي

توسعه روابط محور دیدار مقامات تاجیک و اتحادیه اروپا


در دیدار رییس مجلس ملی و شهردار پایتخت تاجیکستان با رییس دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در این کشور توسعه روابط بین دو طرف بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رستم امامعلی رییس مجلس ملی و شهردار پایتخت تاجیکستان با مریلین یوسفسیون رییس دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در این کشور دیدار کرد.

در این دیدار که در رابطه به پایان زمان ماموریت دیپلماتیک یوسفسیون در تاجیکستان برگزار شد، توسعه همکاری بین این کشور و اتحادیه اروپا، از جمله ارتباطات بین پارلمانی بررسی شد.

امامعلی ضمن ابراز رضایت از سطح و کیفیت همکاری تاجیکستان با اتحادیه اروپا در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، در حوزه امنیت و موضوعات مهم منطقه ای به سهم یوسفسیون در توسعه و گسترش روابط بین اتحادیه اروپا و تاجیکستان اشاره کرد.

وی از کمک های اتحادیه اروپا به تاجیکستان در دوران شیوع بیماری همه گیر و حمایت های اتحادیه اروپا از ابتکارات جهانی دوشنبه در زمینه آب و تغییر اقلیم قدردانی کرد.

دو طرف ضمن بررسی مسائل مهم همکاری های سیاسی، تجاری، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، لزوم استفاده از فرصت های گسترده دو جانب در زمینه های صنعت، معدن، زیرساخت ها، نیروگاه های آبی، کشاورزی و گردشگری را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه روابط محور دیدار مقامات تاجیک و اتحادیه اروپا

توسعه روابط محور دیدار مقامات تاجیک و اتحادیه اروپا