مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 08:272022-08-29بين الملل

سه شرط صنعاء برای پیشرفت در مذاکرات پرونده نظامی


هیأت دولت نجات ملی یمن در مذاکرات اردن اعلام کرد، پیشرفت در پرونده مربوط به مذاکرات نظامی یمن مشروط به تحقق سه موضوع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته نظامی دولت نجات ملی ، در ادامه کمیته نظامی مذکور به کارشکنی های طرف مقابل یعنی هیأت وابسته به شورای ریاستی یمن از جمله امتناع از حضور در نشست اردن و نقض مکرر آتش بس یمن اشاره شده و آمده است، طرف مقابل همچنان به توقیف کشتی ها ادامه می دهد و این در حالی است که ملت یمن به تحقق نتایج آتش بس چشم دوخته است.

هفته جاری، عصام المتوکل سخنگوی رسمی شرکت نفت دولت نجات ملی یمن خبر داد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به رهبری آمریکا، یک کشتی نفتی یمن را توقیف کرده است.

المتوکل به خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گفت که ائتلاف سعودی، کشتی تیارا را که حامل سوخت گازوییل است، توقیف کرده است؛ هر چند که این کشتی، از سازمان ملل مجوز ورود دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه این اقدام ائتلاف سعودی، نقض عمدی آتش بس یمن است، گفت که سازمان ملل هم برای  جلوگیری از این دزدی دریایی، هیچ اقدام مثبتی نکرده است.

بر اساس گزارش رسانه ها، ائتلاف سعودی از آغاز آتش بس یمن در سیزدهم فروردین تا کنون 25576 بار ) آتش بس دو ماهه یمن در سیزدهم فروردین ماه امسال (1401) آغاز شد؛ دوازدهم خردادماه فرستاده سازمان ملل متحد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه شرط صنعاء برای پیشرفت در مذاکرات پرونده نظامی

سه شرط صنعاء برای پیشرفت در مذاکرات پرونده نظامی