مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 11:422022-08-29بين الملل

چرا دور ششم گفت وگوی تهران و ریاض در بغداد به تاخیر افتاد؟


روزنامه العربی الجدید با انتشار یادداشتی، با اشاره به این که ریاض و تهران خواستار به تاخیر افتادن دور جدید گفت وگوها در بغداد شده اند، به بررسی چرایی این امر پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ایران و عربستان بعد از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور در دی ماه 1394، از فروردین 1400 گفت وگوهایی را در سطح امنیتی آغاز کرده اند.

تاکنون پنج دور از این مذاکرات برگزار شده است که آخرین آن در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری در بغداد برگزار شد و قرار بود دور ششم این گفت وگو ها در اواخر ژوییه گذشته در عراق برگزار شود، اما تاکنون به تاخیر افتاده است.

روزنامه العربی الجدید با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت که بحران سیاسی در عراق که طی هفته های اخیر تشدید شده و خود را پس از آن که تلاش های دولت عراق برای جمع کردن طرفین دور یک میز واحد نتیجه داد، از آوریل 2021 در بغداد آغاز شد و تاکنون پنج دور آن برگزار شده است.

تاثیر بحران عراق بر گفت وگوی تهران و ریاض یک منبع آگاه در وزارت خارجه عراق در گفت وگو با العربی الجدید، تصریح کرد: قرار بود دور ششم گفت وگوی ایران و عربستان در اواخر ژوییه گذشته برگزار شود و بغداد مقدمات لازم برای برگزاری این دور از نشست را که قرار بود با مشارکت مقامات مسئول ارشد از دو طرف برگزار شود، تدارک دیده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دور ششم گفت وگوی تهران و ریاض در بغداد به تاخیر افتاد؟

چرا دور ششم گفت وگوی تهران و ریاض در بغداد به تاخیر افتاد؟