مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 18:572022-08-29اقتصادي

پیام نفتی عربستان به آمریکا در مورد توافق با ایران


فایننشیال تایمز نوشت، عربستان با هشدار برای کاهش تولید اوپک پلاس، بدون نام بردن از ایران، به آمریکا در مورد توافق با ایران و عواقب بازگشت نفت این کشور به بازار هشدار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، فایننشیال تایمز طی گزارشی نوشت، ظاهرا هدف هشدار عربستان در این هفته در مورد اینکه اوپک پلاس می تواند تولید نفت را کاهش کند، تاجران نفتی بوده است، اما در حقیقت ریاض مخاطب دیگری را در ذهن خود داشت که آن دولت بایدن بود که خود را برای توافق با ایران آماده می کند.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، مراقب بود که نامی از رقیب خود نبرد و در عوض بر بی ثباتی بازار تمرکز کند که قیمت ها را از اوایل ماه ژوئن 25 دلار کاهش داده است.

منابع آگاه عربستانی می گویند، مداخله ناگهانی ریاض که قیمت نفت را به بالای 100 دلار در هر بشکه رسانده، تا حدی با انگیزه هشدار در مورد عواقب بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی صورت گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است، پس از درگیری نظامی و افزایش تولید نفت این کشور به جده سفر کرد.

اما با گذشت کمی بیش از یک ماه، احتمال توافق با ایران و بازگشت نفت این کشور به بازار، عربستان را در مورد کاهش بیشتر قیمت نفت و پی آمدهای آن برای امنیتش نگران کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام نفتی عربستان به آمریکا در مورد توافق با ایران

پیام نفتی عربستان به آمریکا در مورد توافق با ایران