مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 شهریور 1401 ساعت 07:022022-08-30بين الملل

واکنش کشور ها و شخصیت های سیاسی به حوادث عراق


حوادث جاری عراق که در جریان آن تاکنون 20 تن کشته و 350 نفردیگر زخمی شدند، با واکنش مختلف کشورهای مختلف را در پی داشته و از معترضان خواستند که از خشونت دوری کنند و به رهبران آن ها توصیه کرند که مشکلات را روی میز مذاکرات حل و فصل کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به از ایرنا، این حوادث به دنبال کناره گیری مقتدی صدر از فعالیت های سیاسی در عراق، تجمع کنندگان طرفدار جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد یورش بردند و ساعاتی بعد و پس از تسلط نیروهای امنیتی بر کاخ ریاست جمهوری، طرفداران مقتدی صدر عقب نشینی از منطبه سبز بغداد را آغاز کردند.

سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل با ابراز نگرانی درباره تحولات عراق، خواستار آرامش و خویشتنداری همه طرف ها شد.

دبیر کل سازمان ملل عصر دوشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد با نگرانی اعتراضات امروز عراق را پیگیری می کند و خواستار خویشتنداری و آرامش است.

گوترش در این بیانیه با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازها درباره تعداد مجروحان و کشته شدگان، از تمامی طرف های مرتبط خواست که اقدامات فوری برای کاهش تنش و آرام کردن اوضاع و پرهیز از خشونت اتخاذ کنند.

دبیر کل سازمان ملل از طرف های عراقی و نیروهای تاثیرگذار خواست بدون هیچ تاخیری اختلافاتشان را کنار بگذارند و وارد گفتگویی فراگیر، جامع و مسالمت آم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش کشور ها و شخصیت های سیاسی به حوادث عراق

واکنش کشور ها و شخصیت های سیاسی به حوادث عراق