مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 شهریور 1401 ساعت 08:422022-08-30اجتماعي

شیوع عجیب گرازخوری در برخی مناطق ایران


گراز هم مانند سایر گونه های حیات وحش به دست انسان شکار می شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، گُراز را در اوستا ورازا ، در پهلوی وراز ، در ارمنی ورز ، در هندی باستان وراها و در کردی براز می­ نامند که حیوانی به غایت دلیر، شجاع و کینه ­ور است و مکرر به دندان، چیزهای سخت و صلب را به دو پاره می کند.

البته به نظر می آید که در حافظه تاریخی و زندگی اجتماعی ما از گراز معانی خوبی به ذهن خطور نمی کند و حتی در کتاب های تعابیر خواب نیز هر آن کس که گراز در خواب ببیند یا مال حرام جمع می کند، یا از معشوق خود جدا می شود یا اینکه رازش فاش می شود و به همین دلیل سلاخی کردن این حیوان در خواب را نشانه خوب می دانند.

حتی برای به نمایش گذاشتن قدرت برخی از چهره های تاریخی، تصویر یا نوشته هایی از آن ها در جنگ با گراز و کشتن این حیوان نشان داده شده که نمونه آن کشته شدن گرازهای ارمنستان به دست بیژن [1] است یا عکسی از شاه قجری که چکمه هایش را روی یک گراز شکار شده، می فشرد.

به نظر می آید این نوع نگاه به گراز شاید از آن ناشی شود که این حیوان به مزارع و باغات آسیب می­ رساند و به همین دلیل هم همواره چنین برداشتی از شنیدن نام گراز به ذهن ها خطو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع عجیب گرازخوری در برخی مناطق ایران

شیوع عجیب گرازخوری در برخی مناطق ایران