مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 شهریور 1401 ساعت 09:022022-08-30اجتماعي

اسکان اضطراری 4 هزار زائر در خرمشهر


مسوول مشارکت های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی از اسکان چهار هزار زائری که به دلیل بسته شدن مرز عراق، در پایانه مرزی شلمچه بلاتکلیف بودند، خبر داد.

- مکی یازع مسوول مشارکت های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر، اظهار کرد: پس از اسقرار وضعیت فوق العاده در کشور عراق و انسداد مرزهای مشترک این کشور با ایران، بسیاری از زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات را داشتند، در پشت دروازه های مرز شلمچه باقی ماندند.

وی افزود: بر همین اساس و به دنبال برگزاری نشست های شورای تأمین و ستاد اربعین منطقه آزاد اروند، مقرر شد تا این زائران تا زمان تعیین تکلیف مرزهای غربی کشور، در مواکب و حسینیه های منتهی به پایانه مرزی شلمچه مستقر شوند.

رییس ساد عتلات عالیات شهرستان آبادان، تصریح کرد: در همین راستا، با هماهنگی سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری خرمشهر، بالغ بر 3 هزار زائر ایرانی که به این پایانه مرزی مراجعه کرده بودند، در 10 حسینیه خرمشهر و یک هزار نفر در مواکب مستقر در شلمچه اسکان یافتند.

یازع با تأکید بر عدم حرکت زائران به سوی مرزها تا تعیین تکلیف از سوی کشور عراق، یادآور شد: در حال حاضر در تدارک تغذیه و پذیرایی از زائران توسط مواکب و حسینیه ها هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسکان اضطراری 4 هزار زائر در خرمشهر

اسکان اضطراری 4 هزار زائر در خرمشهر