مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 شهریور 1401 ساعت 09:322022-08-30اجتماعي

لوله تخلیه سد خاکی «بارده» در سیل آسیب دید/ تداوم عملیات عیب یابی تا 2 روز آینده


مرتضی رحمتی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: روستای بارده 2 بند خاکی یکی با قدمت بیش از 30 سال و یکی نوساز دارد که متأسفانه سد قدیمی در بارندگی های اخیر دچار مشکل شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بن افزود: این بندخاکی در دهه 70 با ارتفاع 14 متر و طول تاج 160 متر با مخزن 350 هزار مترمکعبی احداث شد.

وی ادامه ادامه داد: بر اساس دبی طراحی چند ساله سد یک سرریز جانبی سنگی ملاتی برای عبور گل ولای و یک لوله تخلیه برای سد تعبیه شده است.

نشست رسوبات ناشی از سیل در لوله تخلیه سد رحمتی بیان داشت: این سد در سیل اخیر کار خود را انجام داده است و گل ولای از طریق سرریز به خارج از مخزن انتقال داده شد اما با توجه به اینکه بارندگی اخیر بارندگی ناگهانی بوده و شدت بارش بین 50 تا 60 لیتر در ساعت تخمین زده شد حجم رسوبات وارد شده در سد بالاتر از ظرفیت طراحی شده بوده که رسوبات در لوله تخلیه نشست کردند.

وی ادامه داد: ورود حجم بالای رسوبات و تخته سنگ ها به داخل سد باعث شده که لوله تخلیه از کار بیفتد که علت این اتفاق هنوز مشخص نیست که قطعا شکستگی یا گرفتگی لوله عامل از کارافتادگی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بن با اشاره به اینکه سه برنامه عملیاتی برای راه اندازی مجدد لوله تخلیه بندخاکی در دستور کار قرار گرفت، اظها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لوله تخلیه سد خاکی «بارده» در سیل آسیب دید/ تداوم عملیات عیب یابی تا 2 روز آینده

لوله تخلیه سد خاکی «بارده» در سیل آسیب دید/ تداوم عملیات عیب یابی تا 2 روز آینده