مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 شهریور 1401 ساعت 10:072022-08-30اقتصادي

پروژه 10 میلیارد تومانی آبیاری تحت فشار در سمیرم به بهره برداری رسید


پروژه بیده یکی از مهم ترین پروژه های جهاد کشاورزی با اعتبار بیش از 105 میلیارد ریال می باشد که در مدت زمان 9 ماه به بهره برداری رسید.

- مصطفی طایی مدیر جهاد کشاورزی سمیرم در گفت و گو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: توسعه هر چه بیشتر مزارع، محدودیت منابع آبی، کاهش نیروی انسانی برای آبیاری محصولات، ارزان شدن فناوری و مواد لازم و دسترسی آسان به انرژی همگی باعث پیشرفت روز افزون سیستم های آبیاری تحت فشار مزارع و باغات شده و یکی از مهم ترین پروژه های اجرا شده جهاد کشاورزی سمیرم در سال جاری، پروژه آبیاری کم فشار بیده است.

  وی افزود: هدف از اجرای این طرح، توزیع نسبتاً یکنواخت آب در مزرعه، افزایش راندمان آبیاری در مزرعه، افزایش سطح زیر کشت به علت صرفه جویی ناشی از افزایش راندمان آبیاری، امکان آبیاری به میزان دلخواه، کاهش نیروی انسانی در مزرعه جهت آبیاری و راحتی کار برای کشاورز، امکان آبیاری اراضی با توپوگرافی نامناسب و شیب زیاد، امکان پخش مناسب کود در سطح مزرعه، مقابله با سرمازدگی و یا گرمازدگی محصولات است.

  طایی تصریح کرد: این طرح با اعتبار بالغ بر 105 میلیارد ریال برای 300 خانوار و اشتغال 100 نفر در مدت 9 ماه اجرا و به بهره برداری رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه 10 میلیارد تومانی آبیاری تحت فشار در سمیرم به بهره برداری رسید

پروژه 10 میلیارد تومانی آبیاری تحت فشار در سمیرم به بهره برداری رسید