مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 شهریور 1401 ساعت 12:472022-08-30اقتصادي

نخستین اقامتگاه سنتی در تربت حیدریه افتتاح شد


رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: همزمان با هفته دولت، نخستین اقامتگاه سنتی رباط لاری با مساحتی بیش از 4 هزار متر مربع در تربت حیدریه افتتاح شد.

- علی محمدی رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه گفت: این اقامتگاه سنتی با تغییر کاربری کاروانسرایی تاریخی با مساحتی بیش ازچهارهزارمترمربع و با سرمایه گذاری بیش از60 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

وی افزود: مرحله نخست این واحد که شامل رستوران سنتی و 12 واحد اقامتی و بازارچه صنایع دستی و سوغات است، برای 10 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

 رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اظهار کرد: به دلیل موقعیت ویژه و قرارگیری این اقامتگاه در داخل بافت تاریخی و بازارهای سنتی تربت حیدریه، احیای این اثر تاریخی کمک زیادی به حفظ و مرمت سایر آثار تاریخی شهر خواهد کرد.

محمدی گفت: معماری سنتی این اقامتگاه با تزیینات آجرکاری زیبا همراه با پذیرایی با غذاهای محلی و وجود کارگاه های صنایع دستی  از جمله مزیتهای این اقامتگاه است که در رونق اقتصادی این مکان تاثیر به سزایی خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین اقامتگاه سنتی در تربت حیدریه افتتاح شد

نخستین اقامتگاه سنتی در تربت حیدریه افتتاح شد