مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 شهریور 1401 ساعت 14:022022-08-30اقتصادي

میانگین 6 درصدی صدور اسناد املاک و اراضی روستایی کشور


میانگین کشوری صدور سند مالکیت املاک و اراضی روستایی در کشور 6 درصد است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، محمد علی فلاح ظهر امروز در شورای قضایی استان با اشاره به اینکه میانگین کشوری صدور سند مالکیت املاک و اراضی روستایی در کشور 6 درصد است، عنوان کرد: این میزان در لرستان حدود 2.

6 دهم درصد یعنی کمتر از نصف میانگین کشوری است.

وی افزود: 724 هزار هکتار اراضی و املاک روستایی و کشاورزی در لرستان وجود دارد، یعنی مساحت اراضی و املاک روستایی در لرستان 2 برابر املاک شهری است، بنابراین نقش و وظیفه بنیاد مسکن و مدیریت امور اراضی بسیار مهم است.

معاون سازمان ثبت اسناد کشور با اشاره به موضوع رفع تداخل اراضی ملی نیز گفت: در مجموع 156 هزار هکتار از اراضی ملی لرستان یعنی 21 درصد رفع تداخل شده است و 80 درصد دیگر باقیمانده باید در کمیسیون رفع تداخل اراضی ملی مطرح شود.

فلاح در ادامه و با اشاره به موضوع تجاوز به حریم رودخانه ها اظهار کرد: طبق برنامه ریزی که 2 سال قبل اجرا شد، تمام دستگاه های اجرایی باید نقشه های تحت مالکیت خود را با توجه به نقشه حریم و بستر رودخانه ها ارائه کنند، این اطلاعات در سامانه مرتبط بارگذاری شده و به هیچ وجه امکان تجاوز و صدور سند مالکیت وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانگین 6 درصدی صدور اسناد املاک و اراضی روستایی کشور

میانگین 6 درصدی صدور اسناد املاک و اراضی روستایی کشور