مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 شهریور 1401 ساعت 14:272022-08-30اقتصادي

راه اندازی مرکز تشخیص آزمایشگاهی مرجع دام و طیور جنوب شرق در کرمان


با توجه به اینکه استان کرمان مرکزیت جنوب شرق کشور را بر عهده دارد، با هماهنگی سازمان دامپزشکی کشور یک مرکز تشخیص آزمایشگاهی مرجع منطقه ای را احداث کرده ایم و در این مرکز تشخیص به موقع تب برفکی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، حسین رشیدی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت:  یکی از کارهای اساسی ما حمایت از تولید و افزایش بهره وری و کمک به بهداشت است.

رشیدی بیان داشت: شتر و بیماری های دیگر انجام می شود.

رشیدی بیان کرد: سال گذشته کانون های از بیماری آنگارا در بین طیور در استان داشتیم و با اقدامات به موقع از شیوع آن در سطح استان جلوگیری شده است و با انجام واکسیناسیون جوجه های مرغ مادر در برابر این بیماری مصون شدند.

وی افزود: واکسن تب برفکی گاو سالانه سه نوبت انجام می دهیم و در سال گذشته توانستیم 150 هزار راس گاو و 2 میلیون و 500 هزار راس بز را در مقابل تب برفکی  واکسینه کنیم.

رشیدی بیان داشت:  850 هزار  بز ، یک میلیون و 600 هزار راس  گوسفند،  68 هزار راس گاو در برابر آبله و همچنین  3 میلیون و 400 هزار راس دام سبک در برابر طاعون نشخوارکنندگان کوچک یعنی کل جمعیت دام سبک استان واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ابراز داشت: سال گذشته 14 هزار قلاده سگ در مقابل هاری،57 هزار راس گاو و گوساله در مقابل تب مالت،  600 هزار راس ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی مرکز تشخیص آزمایشگاهی مرجع دام و طیور جنوب شرق در کرمان

راه اندازی مرکز تشخیص آزمایشگاهی مرجع دام و طیور جنوب شرق در کرمان