مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 شهریور 1401 ساعت 16:022022-08-30دانش

ساختار کهکشان های رادیویی X شکل ممکن است ساده تر از حد تصور باشد


اگرچه این کهکشان های رادیویی اسرارآمیز X شکل، اخترفیزیکدانان را برای دو دهه سردرگم کرده اند اما پژوهش جدیدی که در دانشگاه نورث وسترن انجام شده است، - اگرچه این کهکشان های رادیویی اسرارآمیز X شکل، اخترفیزیکدانان را برای دو دهه سردرگم کرده اند اما پژوهش جدیدی که در دانشگاه نورث وسترن انجام شده است، دید جدیدی را در مورد چگونگی شکل گیری این کهکشان ها ارائه می دهد و به طرز شگفت آوری ساده است.

بررسی جدید پژوهشگران دانشگاه نورث وسترن نشان می دهد که کهکشان های رادیویی X شکل ممکن است ساختاری ساده تر از حد تصور داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه نورث وسترن (Northwestern University)، وقتی ستاره شناسان از تلسکوپ های رادیویی برای خیره شدن به آسمان شب استفاده می کنند، معمولا کهکشان هایی بیضی شکلی را می بینند که فواره های دوقلو از دو طرف سیاهچاله مرکزی آنها خارج می شوند اما هر چند وقت یک بار و کمتر از 10 درصد مواقع، ستاره شناسان ممکن است تصویری ویژه و نادر را ببینند.

این تصویر ویژه، تصویر یک کهکشان رادیویی X شکل با چهار فواره است که تا دوردست ها در فضا امتداد دارد.

اگرچه این کهکشان های رادیویی اسرارآمیز X شکل، اخترفیزیکدانان را برای دو دهه سردرگم کرده اند اما پژوهش جدیدی که در دانشگاه نورث وسترن انجام شده است، دید جدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختار کهکشان های رادیویی X شکل ممکن است ساده تر از حد تصور باشد

ساختار کهکشان های رادیویی X شکل ممکن است ساده تر از حد تصور باشد