مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 شهریور 1401 ساعت 08:022022-08-31اقتصادي

فقط 4 درصد زمین ها برای ساخت مسکن واگذار شد


برای تامین زمین نهضت ملی مسکن تنها 4 درصد از اراضی دستگاه ها تاکنون به وزارت راه و شهرسازی تعلق گرفته و اراضی تامین شده از محل زمین های در اختیار وزارت راه و شهرسازی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، رستم قاسمی شب گذشته در گفتگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی پایش درباره اینکه چه اقداماتی در حوزه مسکن طی یک سال گذشته انجام شده گفت: فاصله موجود در بخش مسکن ناشی از عدم انجام اقدامات در دولت گذشته بود و این باعث شد که قیمت مسکن افزایش یابد.

وی افزود: شروع اقدامات دولت سیزدهم با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن همزمان شد و برای اجرای آن باید زیر ساخت فراهم می شد؛ یکی از این اقدامات طراحی سامانه ثبت نام و شناسایی اراضی مورد نظر و طراحی سایت های احداث مسکن بود که به سرعت انجام و سامانه ای طراحی شد و سپس پالایش متقاضیان آغاز و ساخت و سازها صورت گرفت .

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در 6 ماه ابتدایی دولت، زمین های یک و نیم میلیون واحد بارگذاری و آماده سازی سایت های پروژه ها انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه ساخت یک و نیم میلیون واحد را از فنداسیون و ساخت ابتدایی آغاز کرده ایم، تصریح کرد: یکی از چالش های پیش روی دولت، تأمین زمین بود و بسیاری از دستگاه ها همکاری نکردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط 4 درصد زمین ها برای ساخت مسکن واگذار شد

فقط 4 درصد زمین ها برای ساخت مسکن واگذار شد