مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 شهریور 1401 ساعت 08:422022-08-31اقتصادي

انحراف قطعی از اهداف ضد تورمی فروش اوراق


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دنیای اقتصاد در گزارشی با همین مضمون و با عنوان نتیجه وارونه از اوراق بدهی نوشت: در حالی که سلطه بخش مالی بر بخش پولی در اقتصاد کشور، - درحالی که دولت روحانی بدهی 500 هزار میلیارد تومانی ناشی از فروش اوراق را برای دولت سیزدهم به ارث گذاشته، یک روزنامه اصلاح طلب از انحراف در زمینه تأمینی غیرتورمی تأمین کسری بودجه خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دنیای اقتصاد در گزارشی با همین مضمون و با عنوان نتیجه وارونه از اوراق بدهی نوشت: در حالی که سلطه بخش مالی بر بخش پولی در اقتصاد کشور، عارضه ای شناخته شده محسوب می شود، پژوهشکده پولی و بانکی در گزارشی تازه از تاثیر تکالیف بودجه ای بر نظام بانکی، اثرات غیرمستقیم این دسته از تسهیلات بر نظام بانکی را مورد بررسی قرار داد.

بر این اساس درحالی که اثرات مستقیم تسهیلات تکلیفی ارزان قیمت بر منابع بانک ها محرز و مشخص است، به نظر می رسد بودجه از مکانیسم های دیگری نیز بر نظام بانکی سایه افکنده است.

الزام شبکه بانکی کشور به خرید اوراق قرضه دولتی باعث تشدید سلطه مالی و نیز کسری جریان نقد بانک ها و کاهش درجه آزادی آن ها در تسهیلات دهی شده است.

از سوی دیگر کم عمق بودن بازار اوراق موجب شده تا افزایش عرضه اوراق قرضه از سوی دولت به کاهش ارزش آن ها منجر ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انحراف قطعی از اهداف ضد تورمی فروش اوراق

انحراف قطعی از اهداف ضد تورمی فروش اوراق