مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 شهریور 1401 ساعت 11:422022-08-31اقتصادي

نقش برق هسته ای در چالش انرژی اروپا/زیر پوست بازار انرژی قاره سبز چه می گذرد


جنگ روسیه و اوکراین سبب شده تا اروپا در یک چالش عمیق انرژی فرو برود و بار دیگر گزینه توسعه نیروگاه های هسته ای روی میز مسئولان قاره سبز قرار بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در سواحل بادگیر فلامنویل، شهری صنعتی در شمال غربی فرانسه، رو به آب های متلاطم کانال مانش، گنبد بتنی سر به فلک کشیده ای است که یکی از بزرگترین و قوی ترین راکتورهای هسته ای جهان با 1600 مگاوات ظرفیت را در خود جای داده است، اما اینکه چه زمانی این غول عظیم الجثه شروع به تولید برق و تحویل آن به شبکه برق قطع کند، توجه به انرژی هسته ای در حال افزایش است و تا حدودی نویدبخش تأمین انرژی قابل اعتماد در قاره اروپا است.

طرفداران انرژی هسته ای در اروپا تاکید دارند، این انرژی پاک، می تواند به حل بحران انرژی در اروپا کمک کند و مکمل اصلی برای استفاده از انرژی های خورشیدی، بادی و سایر فناوری های تجدیدپذیر در دستیابی به اهداف بلندپروازانه تغییرات اقلیمی باشد.

در همین راستا، فاتح بیرول، مدیر آژانس بین المللی انرژی می گوید: تهاجم روسیه سبب شد، ملاحظات امنیت انرژی در اروپا بازتعریف شود.

وی در این باره افزود: انتظار می رود در نتیجه عدم تأمین امنیت انرژی، تمایل به انرژی هسته ای در اروپا و سایر مناطق جهان یک گام به جلوتر برود اما احیای مجدد هسته ای در واقعیت مم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش برق هسته ای در چالش انرژی اروپا/زیر پوست بازار انرژی قاره سبز چه می گذرد

نقش برق هسته ای در چالش انرژی اروپا/زیر پوست بازار انرژی قاره سبز چه می گذرد