مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 شهریور 1401 ساعت 13:222022-08-31بين الملل

آمریکا: کار ما با افغانستان هنوز تمام نشده است


وزیر دفاع آمریکا در اولین سالگرد خروج نیروهای کشورش از افغانستان بیان کرد که «تلاش های ضد تروریستی» آمریکا در ارتباط با افغانستان هنوز «تمام نشده است».

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک از ایسنا، به نوشته پایگاه خبری هیل، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی به مناسبت اولین سالگرد خروج نظامیان کشورش از افغانستان اذعان کرد که کار آمریکا در این کشور هنوز تمام نشده است .

آستین در یادداشتی که برای پرسنل وزارت دفاع آمریکا فرستاد ابتدا گفت، آمریکا در سال 2001 به افغانستان رفت تا در پاسخ به حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001 یک جنگ ضروری دفاع شخصی را به راه بیندازد .

او اضافه کرد، اما از آن زمان تاکنون، به دلیل تلاش های وزارت دفاع آمریکا در راستای دفاع از شهروندان در برابر تهدیدات تروریستی، هیچ دشمنی نتوانسته است دوباره یک چنین حمله ای را به وطن ما انجام دهد .

روز سه شنبه اولین سالگرد خروج آخرین بخش از سربازان ارتش آمریکا از افغانستان بود؛ خروجی که به طولانی ترین جنگ تاریخ آمریکا پایان داد.

این خروج پرآشوب تبدیل به لکه ای سیاه در عملکرد دولت بایدن شد و گزارش ها فاش کردند، آمریکا برای آن فروپاشی سریع دولت افغانستان و ایجاد شرایط مساعد برای تصرف سریع قدرت توسط طالبان آماده نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: کار ما با افغانستان هنوز تمام نشده است

آمریکا: کار ما با افغانستان هنوز تمام نشده است