موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 شهریور 1401 ساعت 15:472022-08-31فرهنگي

چرا فرهاد مهراد قسم خورده بود آهنگ فارسی نخواند؟


فرهاد که تا پیش از آن ترانه فارسی نخوانده بود از نتیجه کار رضایت نداشت؛ بنابراین این ترانه هرگز با فیلم پخش نشد.

- ایسنا نوشت: به گفته اسفندیار منفردزاده فرهاد قسم خورده بود که دیگر ترانه فارسی نخواند بنابراین راضی کردن او برای خواندن یک ترانه فارسی دیگر کار سختی بود.

نهم شهریور ماه 20 سال پیش، درست ساعت 1 بامداد، فرهاد مهراد در بیمارستان لیل پاریس چشمانش را برای همیشه به روی این جهان بست و صاحب آن صدای معترض غمگین، عاقبت وقتی 59 ساله بود، زیر خاک گورستان تیه فرانسه آرمید.

اما چرا فرهاد مهراد مهم است و چرا پس از 20 سال هنوز درباره او صحبت می کنیم و می نویسیم؟ باید تحلیل عمیقی کرد تا بتوان به تعریف درستی از سبک خوانندگی او دست پیدا کرد.

او به جز سلیقه خوب در انتخاب اشعار، بسیار درست و قابل تأمل در انتخاب موسیقی مناسب که حال و هوای صدای خودش را هم داشته باشد، تبحر داشت و از نظر دکلماسیون نیز هر واژه از شعرش را کاملا با مفهوم بیان می کرد به شکلی که معنای تلفیقی آن به گونه ای دیگر می شد.

او ترانه های بسیاری را به صورت بازخوانی و به زبان های مختلف خوانده است و همچنین ترانه هایی هم به زبان فارسی دارد.

در هر حال چه زمانی که به زبان های دیگر مثل انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، ارمنی و… می خواند و چه زمانی که به زبان فارسی می خواند، شیوه برخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا فرهاد مهراد قسم خورده بود آهنگ فارسی نخواند؟

چرا فرهاد مهراد قسم خورده بود آهنگ فارسی نخواند؟