مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 شهریور 1401 ساعت 20:472022-08-31بين الملل

دارالافتای عراق: ایران برای خاموش کردن آتش فتنه در عراق تلاش کرد


سخنگوی دارالافتای عراق در گفت و گو خبرگزاری فارس ضمن تأکید بر گفت و گوی احزاب سیاسی این کشور، تصریح کرد که ایران برای خاموش کردن آتش فتنه در عراق تلاش کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شیخ عامر البیاتی سخنگوی رسمی دارالافتای عراق تلاش ها و کمک ایران برای جلوگیری از فتنه در عراق را ارج نهاد و بر لزوم گفت و گوی تمام طرف های عراقی تأکید کرد.

سخنگوی دارالافتای عراق در گفت و گو با وب سایت عربی خبرگزاری فارس ضمن تشکر از تلا ش های دولت و مردم ایران اظهار داشت: برخی طرف های خارجی مداخله کردند و این دخالت ها به نفع مردم عراق نبود؛ اما جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد و همچنان این تلاش ها از طریق خطوط دیپلماتیک ادامه دارد.

دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران حوادث عراق را پیگیری کرد و این کشور خواهان خاموش کردن آتش این فتنه و خاموش کردن آتشی است که تر و خشک را با هم خواهد سوزاند.

شیخ عامر البیاتی در ارتباط با عمیق ترین راه حل برای ناآرامی های عراق نیز بیان کرد: راهکار سریع در عراق و خروج این کشور از هرج و مرج، ناآرامی ها و عدم امنیت در این کشور و به ویژه در قلب بغداد عزیز این است که همگی دور میز گفت وگو، مذاکره و رایزنی بنشینند و با پیروی از قانون اساسی  عراق و همچنین مرجعیت راهکارهایی اساسی ارائه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دارالافتای عراق: ایران برای خاموش کردن آتش فتنه در عراق تلاش کرد

دارالافتای عراق: ایران برای خاموش کردن آتش فتنه در عراق تلاش کرد