مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 شهریور 1401 ساعت 15:322022-09-01پزشكي

رسالت ملی جهاددانشگاهی در حوزه پیشگیری و کنترل سرطان


رسالت ملی جهاددانشگاهی در حوزه پیشگیری و کنترل سرطان در نشست تخصصی «پزشکی آینده و شبکه ملی کنترل سرطان» مورد تأکید قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست تخصصی پزشکی آینده و شبکه ملی کنترل سرطان حسین بهاروند استاد ممتاز و رییس پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی سرطان تشکیل شود تا بتوانیم سرطان ها را زودتر تشخیص دهیم.

اگر تشخیص سرطان زودتر انجام شود شانس بهبود آن بین 70 تا 80 درصد است ولی اگر دیرتر صورت بگیرد به ده تا بیست درصد کاهش پیدا می کند.

وی در پایان بابیان کرد: دیدگاه ما در جهاددانشگاهی و پژوهشگاه رویان توسعه، پژوهش، حرکت به سمت توسعه فناوری و تجاری سازی و درنهایت توسعه خدمات بالینی است.

به عبارت دیگر رویان زیست بومی است شامل عناصر پژوهش و سرمایه انسانی، فناوری، تجاری و خدمات بالینی که با همدیگر و عوامل بیرونی برای خلق ثروت در تعامل بوده، زیرا پیشگیری مقدم بر درمان است.

پزشکی آینده پزشکی شخصی است در ادامه سید رمضان محسن پور، معاون امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پزشکی آینده پزشکی شخصی است.

به علت افزایش جمعیت سالمندان در کشور، افزایش بیماری های عفونی، افزایش نیاز به مراقبت های پزشکی و هزینه های بسیار بالای درمان بیماران سرطانی دلایل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسالت ملی جهاددانشگاهی در حوزه پیشگیری و کنترل سرطان

رسالت ملی جهاددانشگاهی در حوزه پیشگیری و کنترل سرطان