مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 شهریور 1401 ساعت 16:072022-09-01اقتصادي

خط کشتیرانی مستقیم چابهار به هند راه اندازی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از چابهار، حسین مدرس خیابانی درجمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگترین و بی بدیل ترین ظرفیت استان بندر تجاری چابهار است که ما تلاش می کنیم تا به عنوان قطب سوم تجاری کشور ایفای نقش کند.

وی افزود: در حال حاضر تنها بندر اقیانوسی کشور که امکان بارگیری و پهلوگیری کشتی با تناژ بسیار بالای 120 هزار تنی را در این بندر فراهم کرده چابهار است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: 7 پروژه به میزان 400 میلیارد تومان اعتبار امروز به مرحله اجرا رسید و 80 هزار تن  به مجموعه انبارش بندر چابهار اضافه شد، علاوه بر این  100 هزار تن دیگر نیز در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: سیلوهایی نیز به ظرفیت یک میلیون تن به بهره برداری می رسد، همچنین مخازن سوختی و فرآورده های نفتی خیلی خوبی از سوی بخش خصوصی و شرکت های بزرگی چون پالایش و پخش در حال اجراست که همه اینها به این دلیل است که بتوانیم از ظرفیت هشت و نیم میلیون تنی این بندر استفاده کنیم.

مدرس خیابانی بیان کرد: در پنج ماهه نخست سال 1401، 40 درصد بیشتر از عملیات تخلیه و بارگیری سال قبل چابهار از ظرفیت این بندر استفاده شده است.

وی عنوان کرد: همه تلاش دستگاه های متولی در راستای این بوده که ظرفیت استفاده بندر چابهار به 5 میلیون تن برسد البته ظرفیت این بندر 30 میلیون تن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط کشتیرانی مستقیم چابهار به هند راه اندازی شد

خط کشتیرانی مستقیم چابهار به هند راه اندازی شد