مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 شهریور 1401 ساعت 19:272022-09-01سياسي

ضرورت روانشناسی سایبری برای سلامت جامعه/فیروزآبادی: وارد عصر سایبرفیزیک شده ایم


دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به ظهور حوزه روانشناسی سایبری(cyberpsychology) و نقش تحقیقات در این حوزه، بر اهمیت ارتقای سواد فضای مجازی حوزه روانشناسی و مردم و ساماندهی حوزه مشاوره و روانشناسی در این فضا تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورایعالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی در اولین همایش ملی آسیب شناسی روانی و مداخلات روانی–اجتماعی دوران کرونا گفت: توسعه فضای مجازی با تحولات تکنولوژی در دنیا درجریان بود اما حادثه کرونا باعث افزایش رشد فناوری های پایه در فضای مجازی شد و ما وارد عصری شدیم که از آن به سایبر فیزیک تعبیر می شود که در آن انسان ها علاوه بر زیست در اکوسیستم فیزیک در اکوسیستم فضای مجازی نیز زیست می کنند.

وی با اشاره به حضور 5 میلیارد نفر در جهان در فضای مجازی و حضور نزدیک به 4 و 6 دهم میلیارد نفر از این تعداد در شبکه های اجتماعی، گفت: یکی از خاصیت های فضای مجازی بحث توجه است که در واقع یک بازنمایی ازخود توسط انسان ها در این فضا صورت گرفته و انسان ها در حال ساخت خود جدید در فضای مجازی هستند.

فیروزآبادی تاکید کرد: این بازنمایی از خود اقتصاد بسیار بزرگی را راهبری می کند که این اقتصاد پیشران تقویت مساله توجه در این فضا ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت روانشناسی سایبری برای سلامت جامعه/فیروزآبادی: وارد عصر سایبرفیزیک شده ایم

ضرورت روانشناسی سایبری برای سلامت جامعه/فیروزآبادی: وارد عصر سایبرفیزیک شده ایم