مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 شهریور 1401 ساعت 20:372022-09-01پزشكي

راه های برخورد با خونریزی بینی


درصد بسیار کمی از خونریزی های بینی مربوط به بیماری های بدخیم است؛ اغلب خون دماغ ها را مربوط به خشکی هوا، انحراف تیغه بینی یا تنفس هوای خشک و سرد است.

- متخصص گوش و حلق و بینی و فوق تخصص جراحی سر و گردن می گوید: بهترین کار در مواجهه با خونریزی بینی، نشستن و تکیه دادن سر به دیوار است و با گرفتن محکم دو طرف پرده بینی به مدت 10 دقیقه و همچنین گذاشتن کیسه پارچه ای یخ در بالای بینی می توانیم به بند آمدن خونریزی کمک کنیم.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، مهرداد جعفری در یک برنامه تلویزیونی در شبکه سلامت با اشاره به این مطلب افزود: هنگام تکیه به دیوار نباید سر زیاد به عقب برگردد زیرا باعث رانده شدن خون به مجاری گوارشی می شود.

پس از بند آمدن خون، شستشوی بینی با آب ملایم به باقی نماندن لخته ها در بینی کمک می کند.

  وی درباره اینکه آیا خون دماغ می تواند ناشی از یک بیماری خطرناک باشد، افزود: درصد بسیار کمی از خونریزی های بینی مربوط به بیماری های بدخیم است؛ اغلب خون دماغ ها را مربوط به خشکی هوا، انحراف تیغه بینی یا تنفس هوای خشک و سرد است.

  استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره اینکه خونریزی بینی همراه با چه علائمی خطرناک است، گفت: بیشترین خونریزی بینی به دلیل خشکی مخاط است اما بعضی از خونریزی های بینی به دلیل افزایش فشار خون اتفاق می افتد؛ با حمله فشار خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های برخورد با خونریزی بینی

راه های برخورد با خونریزی بینی