مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 شهریور 1401 ساعت 09:022022-09-02اقتصادي

تجارت آب مجازی حلقه مفقوده در کاهش مصرف آب بخش کشاورزی


بخشی از آب کشور سالانه با صادرات محصولات کشاورزی آب بر از دست می رود، با توجه به تاکید برنامه ششم بر تجارت آب مجازی که امروز حلقه مفقوده در کاهش مصرف آب بخش کشاورزی است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بخشی از مشکلات آب کشورمان عموما به دلیل قرار گرفتن کشور در منطقه خشک است اما برخی مشکلات کم آبی را با دست خودمان ایجاد کرده ایم که قطعا با برنامه ریزی مدون می توان آنها را برطرف کرد؛ یکی از این مشکلات، صادرات آب مجازی است که باید متوقف شود و این مهم در برنامه ششم توسعه هم تاکید شده است.

  تجارت آب مجازی یکی از مقوله هایی است که در بسیاری از کشورها به عنوان راهکاری برای مقابله با کم آبی و خشکسالی ها مد نظر قرار گرفته و توفیقاتی هم داشتند.

اما آب مجازی چیست؟ آب مجازی میزان آبی است که یک کالا و یا یک فرآورده کشاورزی در فرآیند تولید، مصرف می کند تا به مرحله تکامل برسد، در حقیقت آب مجازی را می توان میزان آبی دانست که برای تولید یک کالا مورد نیاز است.

تجارت جهانی کالاها، یک جریان بین المللی از آب مجازی را به وجود می آورد که به آن تجارت آب مجازی گفته می شود، همزمان با آغاز تجارت بین المللی کالاها جریان آب مجازی از منطقه ای به منطقه دیگر در جهان در حال جریان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت آب مجازی حلقه مفقوده در کاهش مصرف آب بخش کشاورزی

تجارت آب مجازی حلقه مفقوده در کاهش مصرف آب بخش کشاورزی