مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 شهریور 1401 ساعت 09:522022-09-02اقتصادي

صفر تا صد بزرگترین طرح آبرسانی ایران/کارشناسان درباره اَبَرپروژه غدیر چه می گویند


به عقیده کارشناسان اَبَرپروژه آبرسانی غدیر در خاورمیانه نظیر ندارد و همزمان با افتتاح این طرح کیفیت آب شرب خوزستان متحول خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، استان خوزستان در طول دهه های گذشته همواره با مسئله آب شرب مواجه بوده است.

مسئله ای که طی 3 سال گذشته با خشکسالی حوزه آبریز کرخه به عنوان مهمترین منبع تامین آب شرب 60 درصد از جمعیت استان خوزستان متمرکز در جنوب و جنوب غرب این استان تشدید شد.

میزان اهمیت تامین آب شرب در خوزستان به حدی بود که سال 1400 در تیرماه زمینه ایجاد یک بحران امنیتی برای این منطقه از کشور را فراهم کرد و دامنه این بحران به سراسر کشور کشیده شد.

بر این اساس در اولین سفر استانی رییس جمهور به استان خوزستان، مسئله آب به عنوان یکی از مهمترین مسائل مردم خوزستان شناسایی و مقرر شد تا با برنامه ریزی دقیق به وسیله ساخت و تکمیل اَبرپروژه آبرسانی غدیر، زمینه حل پایدار مشکل آب آشامیدنی خوزستان مهیا شود.

*روند زمانی ساخت اَبَرپروژه آبرسانی غدیر پس از سفر رییس جمهور، فرآیند طراحی و تکمیل اَبَرپروژه آبرسانی امکانات و اعتبارات برای تکمیل هرچه سریع تر طرح آبرسانی غدیر، تکمیل ساخت پروژه طی مدت زمان 10 ماه برنامه ریزی شد و در تاریخ 31 مردادماه سال 1400، کمتر از یک سال پس از سفر رییس جمهور به استان خوزس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صفر تا صد بزرگترین طرح آبرسانی ایران/کارشناسان درباره اَبَرپروژه غدیر چه می گویند

صفر تا صد بزرگترین طرح آبرسانی ایران/کارشناسان درباره اَبَرپروژه غدیر چه می گویند