مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 شهریور 1401 ساعت 12:172022-09-02سياسي

ولایت پذیری در مذهب شیعه، نشانه تعالی اسلام سیاسی است


اربعین پیامی بین المللی به مردم غیرمسلمان می دهد که دین اسلام و مذهب تشیع و موضوع ولایت مداری و ولایت پذیری در مذهب شیعه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کوار، حجت الاسلام ذبیحی نژاد در خطبه امروز شهرستان با طرح این سوال که چرا اربعین امام حسین(ع) اهمیت دارد؟ گفت: عدد چهل یا اربعین، یکی از اعداد دارای اهمیت در فرهنگ اسلام است و مراسم پیاده روی اربعین، تبلوری از آداب، فرهنگ و تاریخ تشیع است که همبستگی اجتماعی عظیمی را شکل می دهد که از آن به بزرگترین کنگره بین المللی نیز یاد می شود.

خطیب جمعه کوار اظهار داشت: کنگره اربعین به صورت خودجوش به وجود آمده و این عشق و ارادت مردم به امام حسین علیه السلام این شور حسینی را پدید آورده است.

اثرات اجتماعی و فرهنگی اربعین، خاصیت های بسیاری دارد که اگر بخواهیم به ابعاد بین المللی این اهمیت، توجه کنیم جلب توجه جهانی به رویدادی مذهبی است که بسیاری از مذاهب دیگر اسلام و حتی ادیان دیگر را زیر پرچم فرهنگ متعالی شیعه گرد هم می آورد.

حجت الاسلام ذبیحی نژاد افزود: حب الحسین یجمعنا به معنای واقعی، بیانگر ابعاد بین المللی این کنگره بزرگ الهی است که همه ادیان و فرقه های مذهبی را زیر پرچم محبت امام حسین(ع) گردهم می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ولایت پذیری در مذهب شیعه، نشانه تعالی اسلام سیاسی است

ولایت پذیری در مذهب شیعه، نشانه تعالی اسلام سیاسی است