مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 شهریور 1401 ساعت 14:322022-09-02اقتصادي

30 درصد لوازم یدکی قاچاق یا تقلبی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه قم، با تاکید بر اینکه حل مسایل اساسی کشور در دستور دولت است، اظهار کرد:  کنترل و کاهش قاچاق از بسترهای اصلی حل مشکلات اقتصادی بازار و اقتصاد است.

وی افزود: دولت در تلاش است با آماده سازی زیرساخت های لازم، اصالت کالاهای تولیدی و وارداتی را از مبدأ آنها مشخص و مانع از ورود کالاهای تقلبی و قاچاق داخلی و خارجی به بازار شود.

وزیر صمت گفت: 30 درصد لوازم یدکی قاچاق یا تقلبی است و در این خصوص تولیدکنندگان و واردکنندگان ملزم به درج کد رهگیری در محصولات هستند و اگر فاقد این کد باشد در حکم قاچاق و تقلب بوده و از ابتدای سال 230 میلیون کد بر روی محصولات درج شده است.

فاطمی امین بیان کرد: رشد صادرات غیرنفتی نشانگر پایداری صادرات و کم رنگ شدن نقش نفت در اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به روند جهشی تولیدات داخلی یاد آور شد: در حوزه مس، شیشه، کاشی، اتوبوس، مینی بوس، فولاد و خودرو با رشد تولیدات روبه رو هستیم.

فاطمی امین با تاکید توسعه مطلوب صنعتی کشور اظهار داشت: هم اکنون در شهرک های صنعتی استان قم با کمبود کارگر و نیروی کار مواجه هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:در سال جاری همچنان شاهد ناترازی هایی در اقتصاد هستیم اما رشد تولید و افزایش صادرات نشان از وضعیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد لوازم یدکی قاچاق یا تقلبی است

30 درصد لوازم یدکی قاچاق یا تقلبی است