مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 شهریور 1401 ساعت 09:472022-09-03اقتصادي

کاهش سهمیه بنزین آزاد با هدف جلوگیری از قاچاق


برخلاف دولت گذشته که با 3 برابر کردن قیمت بنزین تلاش داشت، جلوی قاچاق را بگیرد دولت سیزدهم معتقد است با ابزارهای غیرقیمتی همچون استفاده از نظام سهمیه بندی و رفع خلأهای آن می توان مصرف بی رویه را کنترل کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، کاهش 100 لیتری بنزین آزاد کارت های سوخت که روزهای گذشته توسط معاون وزیر نفت اعلام شد به دستاویزی برای منتقدان دولت سیزدهم تبدیل شده است و این در حالی است که کاهش این سهمیه تاثیری بر روند سوخت گیری نخواهد داشت و تنها با هدف کنترل قاچاق انجام شده است.

بنزین یکی از مهمترین سوخت های ایران و البته جهان است.

اهمیت بنزین نه تنها در موضوعات اقتصادی، که در مناسبات سیاسی و اجتماعی نیز بازتاب دارد بنابراین هر تغییری در خصوص این سوخت می تواند بازتاب گسترده ای در جامعه داشته باشد.

با این حال، یارانه گسترده ای که به بنزین به عنوان یکی از حامل های انرژی پرداخت می شود، باعث شده تا اختلاف قیمت زیادی بین نرخ این سوخت با سایر کشورهای جهان وجود داشته باشد.

این اختلاف قیمت در ایران در مقایسه با کشورهای همسایه ها تا بیش از 10 برابر است و در حالی که بنزین آزاد در کشور به قیمت 3 هزار تومان به فروش می رسد، نرخ همین سوخت در یکی از کشورهای همسایه به دلیل افزایش قیمت نفت در برخی روزها به بالای 40 هزار تومان در هر لیتر نیز افزایش داشته ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سهمیه بنزین آزاد با هدف جلوگیری از قاچاق

کاهش سهمیه بنزین آزاد با هدف جلوگیری از قاچاق