مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 شهریور 1401 ساعت 12:322022-09-03دانش

بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه ها تا پایان هفته جاری پرداخت می شود


معاون مالی و اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود 50 درصد از بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تا پایان هفته جاری واریز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی خطیبی معاون مالی و اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز و در سومین روز از اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: 350 میلیارد تومان بودجه تعمیر و تجهیز تا پایان هفته جاری به حساب دانشگاه ها واریز می شود.

وی تصریح کرد: همچنین 170 میلیارد تومان از بودجه این بخش آخر مرداد به حساب دانشگاه ها واریز شده است و بر این اساس 50 درصد از بودجه تعمیر و تجهیز تحقق پیدا کرده است.

خطیبی در خصوص آموزش عالی کشور سوالاتی مطرح کرد و گفت: این حوزه با مسائلی روبرو است.

معاون مالی و اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سهم آموزش عالی از 2 و نیم درصد تا 4 درصد از بودجه کلی کشور است، ترکیب مناسب ورودی و خروجی منابع و نیازها چیست و اقتصاد آموزش عالی چطور باید اداره شود؟ وی گفت: دانشگاه ها 4 هزار میلیارد تومان تملک دارایی در سال جاری دارند، سوال این است این تملک دارایی به کدام سمت و سو باید هدایت شود؟ امروز 2 میلیون متر مربع فضای دانشگاهی نیمه کاره داریم اگر با همین بودجه بخواهیم پیش برویم اتمام این پروژه ها 11 سال طول می کشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه ها تا پایان هفته جاری پرداخت می شود

بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه ها تا پایان هفته جاری پرداخت می شود