مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 شهریور 1401 ساعت 13:122022-09-03پزشكي

توصیه به زائران اربعین؛ دُز یادآور را حتما تزریق کنید


سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت به زائران حرم حسینی توصیه کرد: برای داشتن سفری توام با سلامتی قبل از سفر اربعین، دوره واکسیناسیون کرونا خود را تکمیل کنید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، فرشید رضایی، سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت به زائران حرم حسینی توصیه کرد: برای داشتن سفری توام با سلامتی قبل از سفر اربعین، دوره واکسیناسیون اگر از آخرین تاریخ تزریق واکسن شان بیشتر از 6 ماه گذشته است، واکسن کرونای دز یادآور را بزنند.

 وی تاکید کرد: زائران عزیز اربعین در طول پیاده روی مایعات کافی بنوشند و از آب سالم و فراوان، غذاهای پخته شده تازه و گرم، میوه پوست دار و شسته شده استفاده کنند.

  تمرین پیاده روی    وی ادامه داد: زائران از چند روز قبل از اربعین، پیاده روی منظم داشته باشند و برای سلامتی زانوها، هنگام پیاده روی از عصا استفاده کنند.

از کفش راحت و مخصوص پیاده روی و دو جوراب یا جوراب حوله ای استفاده کنند.

از کوله پشتی مناسب استفاده کرده و از حمل بار اضافی و سنگین پرهیز کنند.

  سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: فهرست وسایل ضروری همراه زائران داروهای بیماری های زمینه ای برای 10 روز، چسب زخم، پودر ORS، نمک، آلوخشک و انجیرخشک (برای پیشگیری از یبوست)، قاشق و لیوان، دمپایی، صابون، چراغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه به زائران اربعین؛ دُز یادآور را حتما تزریق کنید

توصیه به زائران اربعین؛ دُز یادآور را حتما تزریق کنید