مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 شهریور 1401 ساعت 19:072022-09-03اجتماعي

معاون سازمان محیط زیست: وضعیت تالاب های کشور بحرانی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مریوان، مجتبی ذوالجودی عصر امروز در بازدید میدانی از تالاب بین المللی زریوار مریوان،  اظهار کرد: علاوه بر کاهش بارندگی، مصرف آب زیاد در بخش کشاورزی و حفر چاه های غیرمجاز در حاشیه تالاب ها موجب ایجاد وضعیت نامناسب کنونی تالاب های کشور شده است.

  وی با اشاره به اینکه به طور ویژه دنبال کنند.

  مدیریت منابع آب مهم ترین اولویت سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت تالاب زریوار است معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این بازدید، تالاب بین المللی زریوار را از زیباترین و منحصربفردترین تالاب های کشور نام برد و اظهار کرد: مدیریت منابع آب، به ویژه بحث اصلاح شیوه کشاورزی و چاه های غیر مجاز اطراف تالاب از اولویت های اصلی مدیریت جامع تالاب خواهد بود.

وی یادآور شد: وجود چاه های غیرمجاز در حاشیه تالاب زریبار و کشت محصول آب بری هم چون برنج دانسته و ندانسته موجب تخریب و آسیب به این اکوسیستم شوند.

  معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تالاب بین المللی زریبار شاید نسبت به سایر تالاب های کشور وضعیت بهتری داشته باشد ولی در مقایسه با شرایط آن در سنوات گذشته، مطلوب نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون سازمان محیط زیست: وضعیت تالاب های کشور بحرانی است

معاون سازمان محیط زیست: وضعیت تالاب های کشور بحرانی است