مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 شهریور 1401 ساعت 22:072022-09-03پزشكي

کدام افراد باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند؟


افرادی که به بیماری های زمینه ای مانند: بیماری قلبی، ریوی،کلیوی، کبدی دیابت و بیماری های نقص سیستم ایمنی مبتلا هستند، به تزریق سالانه واکسن آنفولانزا اهتمام ورزند.

- استاد بیماری های عفونی گفت: افراد مسن بالای 65 سال، خانم های باردار و افراد دارای بیماری های زمینه ای لازم است در خصوص تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، آمیتیس رمضانی، استاد تمام بیماری های عفونی و مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور در برنامه ضربان شبکه سلامت در خصوص بیماری آنفولانزا و راههای انتقال آن  پاییز، زمستان و اوایل بهار را زمان شروع آنفولانزا دانست و بیشترین ماههای شیوع آنفولانزا را آذر، دی و بهمن عنوان کرد.

  وی گفت: از اواخر شهریور و اوایل مهرماه موارد ابتلا به آنفولانزا مشاهده می شود.

  استاد تمام بیماری های عفونی در پاسخ به این سوال که چه افرادی ضرورت دارد این واکسن را تزریق کنند، گفت: افراد مسن بالای 65 سال، خانم های باردار و افراد دارای بیماری های زمینه های لازم است در خصوص تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

  وی در پاسخ به اینکه ویروس آنفولانزا با ویروس سرماخوردگی چه تفاوتی دارد،گفت: این ویروس جزو آدنو ویروس ها ورینو ویروسها( عاملان سرماخوردگی)نیست بلکه شامل آنفولانزایA،BوC است که بیشترین مشکل انسان با گروههایAوB  آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام افراد باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند؟

کدام افراد باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند؟