مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 شهریور 1401 ساعت 22:322022-09-03سياسي

کرمان دارای ظرفیت های خوبی در حوزه کار تعاونی است/تجلیل از 6 تعاونی برتر استان


در استان کرمان با توجه تنوع اقلیمی که وجود دارد، ظرفیت های خوبی برای کار تعاونی مهیا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، محمد مهدی فداکار استاندار کرمان امروز در همایش تجلیل از تعاونی های برتر استان کرمان در سالن شهید مرتضوی اظهار داشت: تعاونی ها قرار بود یک سوم از اقتصاد ایران را نمایندگی کنند اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداد.

یکی از دلایل آن فرهنگی بود، زیرا ما به لحاظ فرهنگی کار گروهی را کمتر انجام می دادیم و دلیل دوم ظرفیت های قانونی برای این مسأله خیلی فراهم نشد و آن بخشی هم که فراهم شد توسعه پیدا نکرد.

وی گفت: اقتصاد به سمتی رفت که تعاونی ها در آن جایی نداشت و به دنبال حذف آن رفت و بزرگترین نماد این مسأله حذف وزارت تعاون بود و نزدیک به 100هزار تعاونی در کشور وجود دارد که مجموعه ای در دولت داشتند که از منافعشان حمایت و گفتمان تعاونی را ترویج می کرد و در برنامه های توسعه و بودجه ها به دنبال مصوبات برای تعاونی ها بود.

فداکار بیان داشت: زمانی که نماینده دولت از این گروه حذف و به وزارت کار منتقل شد، به دلیل اینکه وزارت کار مجموعه بزرگتری را نمایندگی می کرد، عملا تعاون دیگر دغدغه نشد، هر چند در این زمینه زحمت کشیده می شود اما گرفتاری که وزارت کار در حوزه تامین اجتماعی، کارگری و کارفرمایی و دیگر موارد دارد، موجب شد بخش تعاون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمان دارای ظرفیت های خوبی در حوزه کار تعاونی است/تجلیل از 6 تعاونی برتر استان

کرمان دارای ظرفیت های خوبی در حوزه کار تعاونی است/تجلیل از 6 تعاونی برتر استان