مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 شهریور 1401 ساعت 08:422022-09-04اجتماعي

مدرسه کانکسی برای همه عشایر خراسان شمالی تامین شد


امین فلاح کوشکی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد در خصوص آخرین وضعیت مدارس عشایری استان، اظهار کرد: باتوجه به اینکه مدارس عشایری در مراتع هستند امکان ساخت مدارس ثابت در این محل ها وجود ندارد و از این لحاظ که هفت ماه از سال در آن مناطق سکونتی نیست، امکان نگه داری از آین مدارس نیز وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در این مناطق هیچ گونه انشعابات آب، برق و گاز وجود ندارد، ادامه داد: براین اساس اولویت تحقق مدارس عشایری برخورداری از کانکس است که در سال تحصیلی جاری 30 کانکس خریداری و تحویل شد و در حال حاضر هیچ مدرسه ی عشایری در خراسان شمالی نیاز به کانکس ندارد.

فلاح کوشکی با اشاره به اینکه پیش از این نیز 90 کانکس به عنوان کلاس درس عشایری اختصاص پیدا کرده بود، گفت: در حال حاضر مجموعا 120 کانکس برای برگزاری کلاس های درس مورد استفاده قرار می گیرند.

وی بیان داشت: قابل به ذکر است که در منطقه مراوه تپه یک مدرسه دخترانه خوابگاهی ایجاد شد که در ابتدا به دلیل اینکه امکان جابجایی کانکس ها وجود ندارد، از چادرهای عشایری برای برگزاری کلاس های موقت بهره گرفته می شود که در سال تحصیلی جاری 52 چادر خریداری و تحویل عشایر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدرسه کانکسی برای همه عشایر خراسان شمالی تامین شد

مدرسه کانکسی برای همه عشایر خراسان شمالی تامین شد