مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 شهریور 1401 ساعت 09:122022-09-04اقتصادي

تولید علوفه در استان سمنان کاهش یافت


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تولید علوفه طبیعی در مراتع استان سمنان به علت خشک سالی کاهش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، علی ترابی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خشک سالی در سال گذشته، تولید علوفه طبیعی را در مراتع استان سمنان به میزان حدود 54 هزار تن کاهش داد.

وی گفت: استان سمنان با سه میلیون و 700 هزار هکتار مرتع، سالانه بیش از 192 هزار تن علوفه قابل بهره برداری را در مراتع تولید می کند که مورد بهره برداری حدود 995 هزار رأس واحد دامی قرار می گیرد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: این مراتع در سال گذشته به علت خشک سالی، حدوداً با کاهش 54 هزار تن تولید علوفه مواجه شد.

ترابی اضافه کرد: این کاهش علوفه همراه با کاهش منابع آبی، فشار مضاعفی بر مراتع و همچنین بهره برداران آن وارد کرد.

وی تصریح کرد: بیش از 80 درصد از مراتع استان در مناطق خشک و نیمه خشک واقع شده اند که متأثر از خشک سالی و کمبود بارش هستند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: سطح کل مراتع قابل تعلیف استان، سه میلیون و 741 هزار هکتار در قالب یک هزار و 252 سامانه عرفی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید علوفه در استان سمنان کاهش یافت

تولید علوفه در استان سمنان کاهش یافت