مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 شهریور 1401 ساعت 12:572022-09-04سياسي

تاکید بر بهبود محیط کسب وکار شرکت های خلاق در قانون جهش تولید دانش بنیان


بهبود محیط کسب وکار شرکت های دانش بنیان از موضوعات مهمی است که در قانون جهش تولید دانش بنیان به آن اشاره شده و وزارت امور اقتصاد و دارایی و شورای رقابت را مکلف به رعایت یکسری اقدامات کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هدف اصلی اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان، اتصال دانش بنیان ها به اقتصاد کلان کشور است.

این قانون 20 ماده و 10 تبصره دارد که زمینه ‎ساز تحقق شعار تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین است و شرکت های دانش بنیان و خلاق را که امروز به عضوی جدی و مهم در اقتصاد کشور بدل شده اند را در توسعه کسب وکار یاری می کند.

مفادی که در این قانون تصویب شده، به توسعه بخش های مختلف زیست بوم فناوری و نوآوری از بخش های سرمایه گذاری و زیرساختی تا تولید محصول دانش بنیان و خلاق با استفاده از اختیارات معاونت علمی و فناوری کمک می کند.

قانونی که به گفته سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به عنوان یک کار بزرگ در این دولت محسوب می شود اما اجرایی سازی این قانون از تصویب آن بسیار پیچیده تر است و تحقق این امر نیازمند یک حرکت ملی در سطح تمام وزارتخانه هست.

جهش در شاخص های جهانی نوآوری برای ارتقای مناسب و بیش تر کشور در حوزه شاخص های جهانی نوآوری، باید تمامی شاخص های این حوزه ارتق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بر بهبود محیط کسب وکار شرکت های خلاق در قانون جهش تولید دانش بنیان

تاکید بر بهبود محیط کسب وکار شرکت های خلاق در قانون جهش تولید دانش بنیان