مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 شهریور 1401 ساعت 14:022022-09-04اقتصادي

چرا اجرای کامل و صحیح قانون درگاه ملی مجوزهای کشور دغدغه وزارت اقتصاد نیست؟


مجموعه وزارت اقتصاد و حتی دولت به اجرای قانون تسهیل علاقه دارند، اما متاسفانه اراده کافی برای تغییر شرایط و صدور مجوز ها تنها از طریق درگاه ملی مجوز ها وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ شواهد موجود در فضای کسب و کار کشورمان حاکی از این است که این فضا به شدت سخت است و شروع یک کسب و کار در ایران دردسر های فراوانی دارد.

کارشناسان اعتقاد دارند ما باید به سمت تقویت نظارت های پسینی حرکت کنیم.

به این معنا که افراد برای آغاز کسب و کارشان با دشواری ای روبرو نشوند، اما در حین انجام فعالیت تحت نظارت های شدید قرار بگیرند.

اما این روند در ایران معکوس است به طوری که افراد برای شروع یک کسب و کار جدید با مشکلات بسیاری مواجه می شوند و روال اداری طولانی ای را باید طی کنند.

اما حین انجام فعالیت با نظارت های شدیدی روبرو نیستند.

طبق آمار رسمی درگاه مجوز های وزارت جهاد کشاورزی، کمتر از 45 درصد از بیش از 66 هزار متقاضی اخذ مجوز از این وزارتخانه در سال 97 موفق به گرفتن مجوز شدند.

در این اثنا برخی اقدامات از جمله اقدام اخیر وزارت صمت مبنی بر اجباری کردن دریافت اینماد نیز بر گستره ی مشکلات افزوده است.

به عقیده ی کارشناسان و فعالان اقتصادی باید هر چه بیشتر به سمت تسهیل فضای کسب و کار کشور گام برداریم تا ضمن جذب سرمایه های خارجی از مهاجرت جوانان و کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اجرای کامل و صحیح قانون درگاه ملی مجوزهای کشور دغدغه وزارت اقتصاد نیست؟

چرا اجرای کامل و صحیح قانون درگاه ملی مجوزهای کشور دغدغه وزارت اقتصاد نیست؟