مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 00:372022-09-04بين الملل

اسکاتلند به لیز تراس نسبت به مانع تراشی برای همه پرسی استقلال هشدار داد


وزیر اول اسکاتلند به لیز تراس که بخت اول پیروزی در رقابت بر سر نخست وزیری انگلیس محسوب می شود نسبت به هر گونه تلاش او در آینده برای «سخت تر کردن قوانین» برای پیروزی استقلال طلبان اسکاتلندی هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند در پی انتشار گزارشی درباره برنامه ریزی وزیران دولت در نخست وزیری اعلام خواهد شد، فاش ساخت دولت او این الزام را برقرار خواهد کرد که باید وجود حمایت 60 درصدی از برگزاری یک همه پرسی استقلال جدید اسکاتلند قبل از آنکه چنین همه پرسی برگزار شود، نشان داده شود.

این منبع به نشریه ساندی تایمز گفت: حزب ملی اسکاتلند بعد از همه پرسی استقلال سال 2014 اعلام کرده بود آنها تا زمانی که نظرسنجی ها به طور مداوم  وجود حمایت بیش از 60 درصدی مردم از مستقل شدن اسکاتلند از بریتانیا را نشان ندهند، به سراغ برگزاری یک همه پرسی استقلال دیگر نرود.

این منبع ادامه داد: برای حامیان استقلال اسکاتلند از بریتانیا عاقلانه خواهد بود که برای دستیابی به این استقلال همچون مورد همه پرسی سال 1997 تشکیل پارلمان مستقل اسکاتلند که اکثریتی سه به یک، به نفع تشکیل این پارلمان رای دادند، نشان دهند که حمایتی چشمگیر نزد مردم اسکاتلند از استقلال وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسکاتلند به لیز تراس نسبت به مانع تراشی برای همه پرسی استقلال هشدار داد

اسکاتلند به لیز تراس نسبت به مانع تراشی برای همه پرسی استقلال هشدار داد