مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 07:272022-09-05اجتماعي

در دوره قاجار چند ایرانی به سفر کربلا می رفتند؟


در سال 1274 شمسی نیز روزنامه «اختر» درباره تعداد زائران کربلا چنین گزارش داده است: «فقط در مدت پنج ماه در فاصله ماه محرم تا جمادی الاول حدود 150 هزار زائر ایرانی به عتبات عالیات در عراق مشرف شده اند».

- در سال 1274 شمسی نیز روزنامه اختر درباره تعداد زائران کربلا چنین گزارش داده است: فقط در مدت پنج ماه در فاصله ماه محرم تا جمادی الاول حدود 150 هزار زائر ایرانی به عتبات عالیات در عراق مشرف شده اند .

فارس نوشت: آن قدیم ها که سفر کربلا چند ماه طول می کشید و مشقت زیاد داشت و راه ها ناامن بود ایرانی ها چقدر می رفتند سفر کربلا؟ تاریخ می گوید که زیاد می رفتند و ایرانی ها همیشه بودند و حضور داشتند در اطراف آن حرم ها.

در دوره قاجار این طوری بود که به قول ادوارد پولاک پزشک مخصوص دربار: به زحمت می توان یک نفر ایرانی متدین را پیدا کرد که یک یا چندین بار به زیارت حرم امام حسین (ع) نرفته باشد .

وقتی هم که ناصرالدین قاجار در سال 1249 شمسی به زیارت عتبات عالیات رفت، مشهور است که هنگام ورودش به کربلا این گونه بود: در این راه دو طرف معبر یکسره آدم و تماشاچی ایستاده بود که بیشتر آنها ایرانی بود و چنان می نمود که به یکی از شهرهای ایران وارد شده ایم .

یک پژوهشگر مصری در همان سال تعداد زائران ایرانی کربلا را صد هزار نفر برآورد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در دوره قاجار چند ایرانی به سفر کربلا می رفتند؟

در دوره قاجار چند ایرانی به سفر کربلا می رفتند؟