مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 07:422022-09-05اقتصادي

حکمرانی ریال پیش نیاز کنترل تورم و نقدینگی


قائم مقام بانک مرکزی گفت کنترل تورم، نقدینگی و پایه پولی، یکی از برنامه ها در راستای اجرای سند راهبردی دولت سیزدهم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، قائم مقام بانک مرکزی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع تفکیک حساب های شخصی و تجاری گفت: یکی از برنامه های راهبردی در اجرای سند راهبردی دولت، برنامه کنترل تورم، نقدینگی و پایه پولی است.

اصغر ابوالحسنی هستیانی افزود: این برنامه نیاز به چند مقدمه دارد، که یکی از آن ها حکمرانی ریال است، یکی اصلاح نظام بانکی است و اقدامات مربوط به ارز و همچنین رفع شبهات ربوی از عملیات بانکی.

وی ادامه داد: اولین فایده رصد جریان گردش پول این است که شما می توانید نظارت بر نهاده های چرخش دهنده این پول که همانا بانک ها هستند داشته باشید، این اولین و به نظرم مهمترین فایده است.

دومی این است که می توانیم مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم را انجام دهیم که همه این ها را قوانین و دستورالعمل هایش را داشتیم.

یک مسأله دیگر رابطه اجزای دیگر حکومت را با بانک ها و با پول تنظیم می کند که مثال عرض می کنم؛ فرض کنید دولت در کشور می خواهد مالیات را عادلانه کند مالیات را از آن که باید بگیرد، بگیرد، این نیاز به شناخت دارد، شناختش از طریق حکمرانی ریال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکمرانی ریال پیش نیاز کنترل تورم و نقدینگی

حکمرانی ریال پیش نیاز کنترل تورم و نقدینگی