مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 08:072022-09-05سياسي

مأموریت های 10گانه رییسی برای تحول در نظام بانکی


رییس جمهور با تأکید بر لزوم پرهیز نظام بانکداری از بنگاه داری، مأموریت های اصلی بانک مرکزی برای تحول در نظام بانکی را تبیین کرد.

- رییس جمهور با تأکید بر لزوم پرهیز نظام بانکداری از بنگاه داری، مأموریت های اصلی بانک مرکزی برای تحول در نظام بانکی را تبیین کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی در جریان بازدید از سامانه های بانک مرکزی و پس از استماع گزارش رییس بانک مرکزی در جمع مدیران ارشد این مجموعه به جایگاه مهم بانک مرکزی در مدیریت منابع پولی و مالی و اصلاح نظام بانکی اشاره و مأموریت های 10گانه برای تحول و ارتقای آن تعریف کرد.

آیت الله رییسی بانک مرکزی را اتاق اندیشه ورزی و رصد سیاستهای پولی و مالی کشور خواند و گفت: بانک مرکزی باید مسیر اصلاح و ارتقای نظام بانکی را با قوت به پیش ببرد و بر اجرای سیاست های مالی و پولی کشور نظارت کند.

رییس جمهور در این جلسه تقویت ارزش پول ملی، اصلاح ناترازی بانک ها، توقف رشد سالیانه نقدینگی، اصلاح سبد ذخایر ارزی متناسب با نیازهای سرمایه گذاری و تجاری کشور، توسعه دامنه وثایق و تسهیل فرایند وثیقه گذاری، فعال سازی حساب تجاری ، تقویت سامانه های نظارتی و تأمین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی را از جمله مأموریت های اصلی بانک مرکزی بیان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مأموریت های 10گانه رییسی برای تحول در نظام بانکی

مأموریت های 10گانه رییسی برای تحول در نظام بانکی